Svar på kommentarer!

Postat av: The Gradual Report.

"Bra att ni försöker, men chansen att ni kan få USA från att sluta dricka coca cola är typ 0%, och don canclar ut allt som lilla Sverige eller något annnat land skulle kunna göra.

Inte för att vara cyniskt eller något, men jag tror nog att chansen att ni faktiskt skulle lyckas med något är ganska liten...

Welcome to the dark side of capitalism."


Svar: Hejhopp, jag förstår att vi inte kan rubba USA på något sätt, men de få människor som klickar in här och tittar kanske får sig en tankeställare. Om vi kan nå ut till ett fåtal personer är vi jättenöjda, eftersom vi bara ville informera lite om vad Coca Cola sysslar med. Själv så visste inte jag hur mycket vatten en liter Coca Cola behövde, inte heller visste jag att de hade järngrepp på vattnet i vissa fattiga områden i bla. Indien.

Men... Många bäckar små. :)

Tack för kommentaren!


Postat av: Jens

"Kampen mot vattenrofferiet angår inte bara Indien. Överdriven exploatering av grundvatten och stora projekt för att ändra floders lopp försvårar för oss att bevara jorden som helhet. För att förstå vad det handlar om måste man inse att om varje del av vår planet tog emot lika mycket regn, på samma tid och efter samma mönster, så skulle skulle samma växter och djur trivas överallt. Men världen bygger på mångfald. Planetens hydrologiska cykel är en vattendemokrati - ett fördelningssystem för alla levande arter.

Och utan vattendemokrati kan det inte finnas ett demokratiskt liv.
"



Svar: Hejhopp, det är klart att det inte bara gäller Indien, men eftersom det var i Indien vi hade projektet om så fokuserar vi därför på det landet. Men i framtiden kommer vi förhoppningsvis börja med andra länder. :)

Vattendemokrati!


Tack för kommentaren!


Dåså, nu har jag svarat på två små kommentarer, kommer inte bry mig om de "Hahaha" och "Kopiera inte oss" kommentarerna vi fått. Jättekul att någon läser!

MVH Sandra. AntiCC-gänget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0