Hej svejs!

Hej hopp!
Här sitter jag en tisdagkväll och tänker på min händelserika dag. Idag har vi satt upp vår plansch på skolan om vårt Coca Cola-projekt. Den syns tydligt (vi valde starka färger) och jag är riktigt nöjd med vårt arbete. Hoppas att många elever och lärare kommer att läsa och kolla på planschen!
Vi hade även tänkt att vi skulle ha en debatt då vi skulle representera olika personer. Jag själv skulle vara programledare (av någon anledning tycks jag alltid få den rollen (= och leda denna debatt. frågan är nu bara om vi verkligen ska ha en debatt, eller om planschen och den här bloggen var vår redovisning. Hoppas inte vi och framförallt Frida har gjort den i onödan!
Det här projektet har verkligen väckt tankar om vattenkonflikten hos mig. Tänk om allt grundvatten bara tar slut en dag, eller att vattnet är så förorenat att det inte går att dricka. Vad skulle hända då? Vatten är en av de viktigaste sakerna som människor behöver. Tänk om det blir panik och det utbryter krig eller något. Läste en gång en bok som ungefär handlade om det. Tror den hette "Kriget om källan". Den utspelade sig efter vår tid på något vis, efter "tekniktiden" eller vad den hette. Det fanns ingen elektricitet och ingen teknik och det var en massa giftiga ämnen i marken som hotade att förgifta människorna, djuren och grödorna. Boken handlade om två byar som började kriga om en sinande källa. Läste den boken i mellanstadiet och jag blev orolig och undrade om det kunde hända på riktigt. Där fick man sig en tankeställare.

Tänkte lägga in lite fakta men det kommer i nästa inlägg för det fick inte plats här!
Tjolahopp!!!
/Felicia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0